Театральне закулісся: як народжуються ляльки?

164

І сьогодні в черговий раз розповідаємо вам про закулісся обласного театру ляльок. Вашій увазі – наш наступний сюжет, приурочений до 50-річчя театру. Про цикл життя ляльок – народження, юність, молодість, зрілість та смерть – із уст художників.

На столі ескіз і матеріали для виготовлення чергового казкового персонажу. Робота у майстерні лялькового театру не просто триває, а кипить. Баба Яга потрібна до старту нового театрального сезону, тож, часу небагато. Основні елементи вже виготовлені. Ось голова лиходійки. Хоч і зроблена із пап’є-маше – знаною і не важкою технікою, часу та сил художниць забрала чимало. Одна річ – робити із паперу яблучко, інша – створювати образ, намальований на картинці.

До закінчення роботи над лялькою іще десь два тижні. Наразі будуть приступати до створення тулубу, одягу та механіки. Для цього персонажу вона буде елементарною. В Бабусі крутитиметься голова та рухатимуться руки.

Геть інша справа – сценічні персонажі хмельницького лялькового. Їх виготовлення займає більше і сил, і часу. Головний художник каже, основа для створення героя вистави – художній образ плюс море фантазії.

Це – робота загальна. Пан Михайло зізнається, зазвичайідеї з’являються під час обговорення. Режисер та художник героїв створюють за спільним столом – спочатку на словах, а потім на ділі. До речі, сценічні образи усі – особливі. У кожній ляльціварто шукати глибокий підтекст.

Ось ці ляльки – як гарний приклад прихованого підтексту.

Усі вони – герої давньої вистави за твором Маяковського «Баня». Вона про чиновників, якими керують зверху – власне так само, як і маріонетками. Головний художник їх називає старими. Розповідає, колись вони були у розквіті сил і рвали публіку. Сьогодні їх час добігає кінця. Михайло Ніколаєв певен, цикл життя ляльок такий же, як і в людини. Вони народжуються, живуть, старіють і помирають.